Dagen

Idag var jag på moderna museet med min tyska grupp det var även en massa andra språk grupper där. Vi fick en guidad tur tillsammans med franska gruppen. Det var inte det roligaste jag har gjort. Vi åkte iaf dit med djurgårdsfärjan och hem med samma sätt. Det kan jag säga var riktigt naice eftersom det var sol och blå himmel och till och med lite varmt. Hur mysigt som helst.
     

Vi åkte och käkade lunch på Lejonet och Björnen. Efter det åkte vi tillbaka till skolan och gjorde våran uppgift. Som var att vi skulle skriva på Tyska om en bild som vi hade valt där (min bild var ett fotografi som hette 99 Cent en bild på en massa godis.) Vi skulle ha slutat kvart i fem men då skulle jag vara i haninge för att inventera på maxi med laget. Så jag åkte lite tidigare :P Inventeringen var lång och tråkig som vanligt men det är tiden efter som är hur kul som helst när vi sitter på donken och snackar xD

Vi började prata om solarium och kom sedan vidare på att Laura bara blir röd och kan bara sola i 2 minuter annars ser hon ut som en tomat. Från det började vi prata om soltatueringar som lede till CSI där det i ett avsnitt varit en soltatuering som såg ut som en ananas. Det lede till att Laura började prata om att hon kunde operera in ananasar under huden vid axlarna. Det var roligare med hennes förklaringar och armrörelser. Sen kom hon på att det lät lite läskigt och därifrån fick hon idéen om en skräckfilm. Den idéen utvecklades till en film med Kondomblommor, tomtebloss, star wars musik/ harry potter musik, katter och en massa andra saker. Ja jag vet ni fattar säkert ingenting nu men från att vi pratade om solarium och soltatueringar kom vi fram till att vi skulle göra en skräckfilm med kondomblommor.

En kondomblomma är för övrigt en kondom med en treo i som man har lagt under lite jord sen när man häller vatten på så bubblar treon upp och gasen? från treon fyller kondomen så att den reser sig ur jorden. Det var då som star wars musiken skulle spelas i vår film :P

Men nu ska jag sluta skriva om skaer som ni inte fattar för det kan ju vara lite förvirrande.
Nu ska jag sova puss o kram J

Kommentarer
Postat av: Emma

<3 kondomblomma

2009-04-03 @ 11:51:10
URL: http://emmzie.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0